Behandelde lesstof:
Beste ouders,
De leerlingen hebben uit hun stencils gewerkt en uitleg gekregen bij opdrachten die niet duidelijk waren.
Nisanur: Nisanur heeft gewerkt aan opdrachten over geld. Ze moest gaan berekenen hoeveel geld je terugkrijgt bij de aankoop van een voorwerp. Dit ging goed. Verder heeft zij getallen van elkaar moeten aftrekken. Dit vond zij wat moeilijker. Ze heeft een aantal fouten gemaakt, maar die heeft ze goed verbeterd. Na de pauze heeft Nisanur enkele opdrachten gemaakt over de weken in een maand. Vervolgens heeft zij zitten werken aan het invullen van de getallenlijn, waarin zij moest ‘springen’. Zij had hier totaal geen moeite mee. Ook heeft Nisanur geen moeite gehad met het maken van opdrachten met betrekking tot de keersommen. Zij beheerst de tafels voldoende.
Najib: Najib is begonnen met het opschrijven van verschillende manieren om te betalen. Eerst hebben we samen de geldbrieven -en munten opgeschreven in zijn schrift, omdat hij daar nog onbekend mee is. De opdrachten heeft hij daarna goed gemaakt. Ook heeft hij opdrachten gemaakt op de getallenlijn waarbij hij moest ‘springen’ naar bepaalde getallen. Dit ging hem goed af. Verder heeft hij opdrachten gemaakt over de tafel van 2. Dit vond hij nog moeilijik. Door het maken van tekeningen vond hij het wel wat makkelijker. Na de pauze hebben we samen met Najib een tekening van een analoge klok in zijn schrift gemaakt. Erom heen hebben we de middag -en avonduren opgeschreven. Dit hielp hem bij het maken van de opdrachten over klokkijken.
Opmerking: In het tweede uur had Najib meer moeite om zich te concentreren.
Huiswerk voor volgende week:
Nisanur: blz. 26 en 27
Najib: blz. 19 en 20