Behandelde lesstof:
Beste ouders,
De leerlingen hebben aan het volgende gewerkt:
Sara: Het was vandaag de eerste rekenles die Sara heeft gevolgd. Zij heeft eerst een aantal geldopdrachten gemaakt. Dit ging best goed. Sara herkent de getallen en kan ze bij elkaar optellen. Ook kan zij meerdere manier bedenken om hetzelfde bedrag op te schrijven. Daarnaast heeft zij ook gewerkt aan opdrachten over de analoge klok. In het boek heeft zij de hele uren en de halve uren moeten herkennen en kunnen toepassen. Ook dit heeft zij moeiteloos kunnen maken. Als extra uitdaging hebben we samen gewerkt aan ‘kwart voor’ en ‘kwart over’. Als laatst heeft zij een aantal opdrachten gemaakt op de getallenlijn. Ook dit ging goed. Sara heeft wel iets moeten letten op het wijzen van de specifieke plek van een getal (32 zet ze bij 36 etc.).
Najib: Najib heeft zijn huiswerk (weer) niet gemaakt. Voor de volgende keer zou ik het erg op prijs stellen als hij wat meer aandacht besteed aan zijn huiswerk. Hij heeft moeite met geconcentreerd leren en ook dit kwam vandaag naar voren. Najib heeft moeite met het herkennen van getallen en kan geldopdrachten moeilijk alleen oplossen. Omdat hij het moeilijk vindt om sprongen van 10 te maken, hebben we hier samen extra tijd aan besteed. Najib heeft in zijn schrift sprongen van 10 moeten maken. Hij draait getallen vaak om (schrijft op 25 ipv 52).
Opmerking: leerlingen moeten altijd een schrift, potlood, gum, puntenslijper en een liniaal meenemen.
Huiswerk voor volgende week:
Sara: blz. 16 opdracht 2, blz. 17 opdracht 3 en 4 en blz. 18 opdracht 1
Najib: blz. 20 opdracht 3 en blz. 22 opdracht 1