Behandelde lesstof:
Beste ouder,
Vandaag hebben we in het eerste uur met Kayra aan rekenen gewerkt. Wij zijn op bladzijde 10 en 11 begonnen met het maken van de opgaves die als huiswerk werden opgegeven. Deze zijn door Kayra niet gemaakt.
Kayra heeft het aantal kinderen moeten tellen (1 tot 20) en een bal voor elke kind moeten tekenen. Zij heeft dit moeiteloos kunnen doen. Verder heeft zij een opgave moeten maken waarbij zij de getallen 1 tot en met 9 op volgorde heeft moeten verbinden met elkaar. Kayra herkent de getallen en heeft de opdracht foutloos gemaakt. Bij de laatste opdracht van bladzijde 11 heeft Kayra kraaltjes moeten tekenen. Het was hierbij belangrijk dat zij inzag dat er sprake was van een herhaling. Bij het tekenen van de kraaltjes op de eerste rij heeft zij hulp nodig gehad. Daarna heeft zij de overige 2 rijtjes netjes zelf kunnen tekenen.
Ook zijn we gaan werken aan bladzijde 12 en 13. Voor opgave 1 en 2 heeft Kayra de getallen 1,2,3,4,5 en 6 moeten schrijven. Het schrijven van het getal 5 vond Kayra soms lastig. Verder heeft ze het netjes gedaan. Bij opgave 3 heeft zij het voorwerp moeten tellen en de hoeveelheid als getal moeten opschrijven. Dit ging goed. Kayra vond het maken van opgave 3 iets lastiger. Zij heeft hier het aantal ballen moeten tellen. Dit ging moeizaam. Doordat de ballen klein waren, raakte Kayra soms in de war.
Na de pauze hebben we gewerkt aan taal. Kayra heeft de letter V moeten (na)schrijven. Ze vond het minder leuk om te werken aan deze opdrachten en gaf vaak aan dat ze het niet wilde maken. Wat ze vooral lastig vond was om een hele woord op te schrijven. Ze was hier ook heel onzeker over om. Toch heeft ze haar best gedaan. Ze heeft vandaag netjes goed haar best gedaan.
Huiswerk voor volgende week:
wizwijs bladzijde 14